Sunday, October 18, 2015

Schönberg und Webern

I am listening to a CD of music by Schönberg and Webern. "A Survivor from Warsaw"(Ein Überlebender aus Warschau) by Schönberg had a big impact on my musical taste. It is a moving piece dealing with the horror of the concentration camps during World War II. Pierrot Lunaire, a collection of songs that he composed 102 years ago is still considered avant garde. It is among my favorite compositions. Anton Webern wrote mostly very short pieces. His influence on composers lasted long after his death. He also orchestrated works by Bach and some other composers. They give an interesting tone to these compositions. I may have to get a new copy of the CD collection I had of his complete works. To me his music is very listenable. At the end of World War II he was shot by a nervous American soldier when lighting a cigarette. He is among my favorite composers.

Ich bin zu einer CD mit Musik von Schönberg und Webern hören. "Ein Überlebender aus Warschau" von Schönberg hatte einen großen Einfluss auf mein Musikgeschmack. Es ist eine bewegende Stück Umgang mit dem Grauen der Konzentrationslager im Zweiten Weltkrieg. Pierrot lunaire, eine Sammlung von Songs, die er vor 102 Jahren besteht immer noch als Avantgarde. Es gehört zu meinen Lieblingskompositionen . Anton Webern schrieb meist sehr kurze Stücke. Sein Einfluss auf Komponisten dauerte lange nach seinem Tod. Er orchestrierte auch Werke von Bach und einigen anderen Komponisten. Sie geben einen interessanten Klang zu diesen Zusammensetzungen. Vielleicht muss ich eine neue Kopie der CD-Sammlung I seines Gesamtwerks hatte zu bekommen. Für mich seine Musik ist sehr hörbar. Am Ende des Zweiten Weltkrieges wurde er von einem nervösen amerikanischen Soldaten erschossen, als eine Zigarette anzuzünden. Er gehört zu meinen Lieblingskomponisten.


No comments:

Post a Comment