Wednesday, December 24, 2014

Another Language I Want to Learn (Druga Jezik Želim izvedeti.)

I want to learn more about Slovenia, its history and language. I want to learn about learn about other countries too, but I want to focus on Slovenia in this post. I recently starting learning about this country recently. The way I came to be interested in Slovenia is not a straight line. It started when I read about Rammstein on Wikipedia. In the article there it said that they were originally said to be an imitation of Laibach. I decided to find out about Laibach. Laibach is from Trbovje, Slovenia. Through their music and a book I read about them I came to be interested in the country they are from. I have read that Slovenian is a difficult language to learn, but I have learned not to believe it when someone says that something is difficult. It may be challenging, but I do not want that to stop because of that. My interest in Slovenia has been deepened by reading books by Slavoj Žižek. A seed had been planted in my mind previous to my learning about Laibach. I had read about Slovenia's economy in a newspaper article soon after the provinces of the former Yugoslavia became independent country. I know I will not learn all of the languages that I want to learn, but I plan on learning as much as I can. It will keep my brain active.

Želim izvedeti več o Sloveniji, njeni zgodovini in jeziku. Želim izvedeti več o izvedeti več o drugih državah preveč, ampak želim, da se osredotoči na Slovenijo na tem delovnem mestu. Pred kratkim sem z začetkom učenja o tej državi v zadnjem času.Tako sem prišel, da se zanimajo v Sloveniji ni ravna črta. Začelo se je, ko sem bral o Rammstein na Wikipediji. V članku tam pa je dejal, da so bili sprva dejal, da je imitacija Laibach. Odločil sem se, če želite izvedeti o Laibach. Laibach je od Trbovje, Slovenija. S svojo glasbo in knjigo sem prebral o njih sem prišel, da se zanimajo v državi, so iz. Prebral sem, da je slovenski jezik, je težko, da se naučijo, ampak sem se naučil, da ne verjamem, ko nekdo reče, da je nekaj, kar je težko. To je lahko izziv, vendar ne želim, da bi prenehali zaradi tega. Moj interes v Sloveniji se je poglobila z branjem knjig, ki jih Slavoja Žižka.Seme je bila posajena v mislih prejšnjega mojemu učenju o Laibach. Sem prebral o slovenskem gospodarstvu v časopisnem članku kmalu po pokrajin nekdanje Jugoslavije postala samostojna država. Vem, da se ne bodo naučili vseh jezikov, ki sem se želijo naučiti, vendar sem načrt za toliko, kot sem lahko učenje. To bo še naprej moji možgani aktivni.

No comments:

Post a Comment