Tuesday, March 31, 2015

The French Language Will Always Be Special to Me

As much as I love other languages French will always be special to me, because it is the first foreign
language that I learned. Studying French in school definitely changed the direction of my life. Before getting interested in languages I had planned on going into Christian Ministry. I know that that would not have been an easy road. At that time I did not know anything about gay-affirming Christian churches. When I started studying French I discovered something I was good at and enjoyed. It was like discovering a part of myself that I did not know was there. I would like to have someone in my life with whom I can share my love for languages. I cannot think of myself as a citizen of one country but of several countries including France, Ukraine, Poland, Slovenia, Slovakia, Czech Republic, etc. This may sound trite, but it is true.

Autant que je aime d'autres langues française sera toujours spécial pour moi, parce que ce est la première langue étrangère que je ai appris. Étudier le français à l'école définitivement changé la direction de ma vie. Avant de se intéresser à des langues que je avais prévu d'aller dans le ministère chrétien. Je sais que cela ne aurait pas été un chemin facile. À cette époque, je ne savais rien sur les églises chrétiennes gay-affirmer. Quand je ai commencé à étudier le français, je ai découvert quelque chose que je étais bon et apprécié. Ce était comme découvrir une partie de moi-même que je ne savais pas était là. Je aimerais avoir quelqu'un dans ma vie avec qui je peux partager mon amour pour les langues. Je ne peux pas me considère comme un citoyen d'un pays, mais de plusieurs pays dont la France, l'Ukraine, la Pologne, Slovénie, Slovaquie, République tchèque, etc. Cela peut sembler banal, mais c'est vrai.

Tak jak ja kocham inne języki francuski zawsze będzie dla mnie wyjątkowy, ponieważ jest to pierwszy język obcy, że dowiedziałem. Studiowanie francuskiego w szkole na pewno zmienił kierunek mojego życia. Przed uzyskaniem zainteresowany językach ja planowaliśmy pojechać do Ministerstwa chrześcijańskiej. Wiem, że to nie byłoby łatwe drogi. W tym czasie nie miałem nic na temat gejów potwierdzając kościołów chrześcijańskich wiedzą. Kiedy zacząłem studiować francuski odkryłem coś byłem dobry i cieszył. To było jak odkrywanie część siebie, że nie wiedział, był tam. Chciałbym, aby ktoś w moim życiu, z którymi mogę podzielić się moją miłość do języków. Nie mogę myśleć o sobie jako obywatel jednego kraju, ale z kilku krajów, w tym Francji, Ukrainy, Polski, Słowenii, Słowacji, Czech, itp Może to brzmieć banalnie, ale to prawda.

No comments:

Post a Comment